Yükseköğretimde öğretim ve öğrenmenin desteklenmesine yönelik Birleşik Krallık Mesleki Standartlar Çerçevesi – 2011 (UKPSF-The UK Professional Standards Framework for teaching and support learning in higher education 2011)
Çerçevenin Amaçları:
- Öğretim ve öğrenmeyi desteklemekle ilişikli personelin başlangıçtaki ve süregelen mesleki gelişimini destekler.
- Çeşitli akademik ve/veya mesleki ortamlarda yaratıcılık, yenilikçilik ve sürekli gelişim aracılığıyla öğretim ve öğrenme için dinamik yaklaşımları teşvik eder.
- Öğrencilere ve diğer paydaşlara, personelin ve kurumların öğretime ve öğrencilerin öğrenmesine kattığı profesyonelliği sergiler.
- Öğrencinin öğrenmesini destekleyen ve buna zemin oluşturan öğretim, öğrenme, ölçme ve değerlendirme uygulamalarının çeşitliliğini ve kalitesini tanır.
- Çoğu zaman araştırma ve/veya yönetim faaliyetlerini de kapsayabilecek daha geniş sorumlulukların bir parçası olarak, öğretim ve öğrenmeyi desteklemeye yönelik kalite geliştirme yaklaşımlarında, bireylerin ve kurumların resmi kabul görmelerini (akredite olmalarını) kolaylaştırır.
Çerçevenin Boyutları:
Faaliyet Alanları
A1- Öğrenme faaliyetlerinin ve/veya eğitim programlarının tasarımı ve planlanması
A2- Öğretmeyi ve/veya öğrenmeyi desteklemek
A3- Öğrenenlere yönelik ölçme ve değerlendirme ve geri bildirim faaliyetinde bulunmak
A4- Öğrenci desteği ve rehberliği için etkin öğrenme ortamları ve yaklaşımları geliştirmek
A5- Araştırma, eğitim ve mesleki uygulamaların değerlendirilmesini de kapsar şekilde ders/disiplin ve ilgili pedagojik alanlarda sürekli mesleki gelişim faaliyetlerinde yer almak
Çekirdek Bilgi
K1- Ders Materyali
K2- İlgili ders ve akademik program düzeyinde öğretim, öğrenme ve değerlendirme için uygun yöntemler
K3- Öğrencilerin hem genel olarak hem de ilgili ders/disiplin alanlarında nasıl öğrendikleri
K4- Uygun öğrenme teknolojilerini kullanmak ve takdir etmek
K5- Öğretim etkinliğini değerlendirmek için yöntemler
K6- Özellikle öğretim faaliyetlerine odaklanan, kalite güvencesinin sağlanması ve kalitenin arttırılmasına yönelik akademik ve mesleki uygulamalar
Mesleki Değerler
V1- Öğrenenlere birey olarak ve farklılıklara sahip öğrenen topluluklara saygı göstermek
V2- Yükseköğretimin faaliyet alanında katılımı ve öğrenenler için fırsat eşitliğini teşvik etmek
V3- Araştırma, bilimsel eğitim ve sürekli mesleki gelişim faaliyetlerinden kanıt destekli yaklaşımları ve çıktıları kullanmak
V4- Mesleki uygulama faaliyetlerini tanıyarak yükseköğretimin faaliyet alanını daha geniş bağlamda anlamak